donderdag 12 juni 2014

vrije tekst


Op kamp met de hele klas!


Wij gingen woensdag (12 april) met de hele klas op kamp.  We moesten verzamelen bij het kerkje naast de school en gingen met allemaal auto’s naar Schiphol.
Er was een vliegtuig voor ons allemaal. We gingen de koffers allemaal inleveren zodat ze naar het vliegtuig werden gebracht. Een half uurtje later mochten wij zelf ook in het vliegtuig, het was heel gezellig ik zat naast mijn vriendinnen. We gingen naar helemaal naar het einde van Amerika. Het was wel 13 uur vliegen.

Na 9 uur vliegen zei de piloot dat we ons goed vast moesten houden en niet in paniek moesten raken! Het vliegtuig ging namelijk “neerstorten!!!!”

Tekstvak: Slaapplek maken! Lotte, Sam, Hayo, Dane Isa, Ik 
Eten zoeken  Femke, Larson, Simon, Zoë
Spullen uit het vliegtuig pakken Romy b, Richelle, Brammert, Kjartan, Arthur 
Dekbedden enz Romy D, Danique, Arie, Owen, Joey, Senna 
De buurt verkennen  Mark, Demian, Joris, julynne, Michelle, Bonnita
 
 
 
 
 
 
 
Toen we op land waren bleek het dat we in een tropisch regenwoud waren. We moesten kalm lijven maar iedereen sprong in de stress, hoe moeten we hier overleven, we hebben geen eten! Na 5 min had ik een ideetje ik vroeg pen en papier en ging de klas opdelen in groepjes de een moest eten zoeken de ander moest een slaapplek zoeken enz. het schema zag er zo uit:

We gingen allemaal aan de slag,  maar eerst ging ik wat regels vertellen.

Ik had een fluitje mee

1x fluiten: allemaal verzamelen bij het vliegtuig

2x fluiten: eten

Na de regels gingen we meteen aan de slag!

Na een uurtje waren er twee groepjes al klaar dus die gingen andere groepjes helpen. 

3 uur later kwam het groepje van het eten zoeken., ze hadden heel veel gevonden maar niks meegenomen, ze wilden eerst de grootste koffers mee om al het eten in te doen. Ze kwamen na een half uurtje al weer terug met wel 10 grote koffers vol eten. Ik pakte meteen het fluitje en floot 2x. het eten was echt heel lekker. We gingen n a het eten een kampvuurtje maken, het was echt heel gezellig. We gingen al snel slapen want het was een heeele lange dag.

De volgende dag: 

We werden weer lekker vit wakker voor weer een lange dag er aan toe.

Ik zei dat we eerst wel ff ochtendgymnastiek konden doen om helemaal wakker te worden, na de ochtendgymnastiek gingen we eten. We gingen allemaal spelletjes doen en leuke dingen. We moesten wel wat doen., we blijven hier waarschijnlijk een week. Na al die spelletjes gingen we eerst wat eten en daarna een zeskamp. De zeskamp was heel erg leukk. Toen gingen we eten want het was alweer 6 uur “wat gaan die dagen toch snel.” We gingen nog ff aan het vuur zitten wat liedjes zingen, met wat marshmallows.

Na een lange nacht slapen werden we weer wakker in ons eigengemaakte bed! Vandaag was het heel warm dus gingen we met zijn allen het strand zoeken, we hadden hem binnen no time gevonden. Wat lekker om ff af te koelen in lekker strand water. We hadden wat chips en lekkere dingen mee het was een helee leuke dagg, dat kon je wel merken want we hebben er vanaf 10 uur tot 7 uur gelegen. Daarna net zoals alle andere dagen lekker opwarmen bij het vuur.

De volgende dag was er een helikopter geland hij wist niet wat hij zag. We zeiden allemaal “bedank, bedankt, u heeft ons leven gered” nou eigenlijk was het wel heel leuk hier, dus ik had een ideetje. Ik fluisterde “wilt u wat dekens en wat kussens meenemen en dat hier zo weer terug brengen en dan ons over een week ophalen?” de piloot antwoorden met volle overtuigen tuurlijk! Hij ging weg iedereen schreeuwden “neeee ga niet wegg.” Maar ik zei dat het wel goed kwam. Toen hij weer kwam met alle dekbedden en kussens snapte iedereen het, iedereen wou nu nog wel een weekje blijven., die hele week was het heel gezellig. Ik had iedereen naar het strand gestuurd zodat ik tegen de piloot kon  zeggen dat hij ons over nog een week pas op hoefde te halen met een vliegtuig! Na die twee weken gingen we eindelijk naar huis. Het was het beste kamp ooit om nooit meer te vergeten.

 

xx Elinee 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten